Konsola w grze The Elder Scrolls V: Skyrim spełnia w zasadzie podobną rolę jak w poprzedniku, TES IV - Oblivionie. Przez niektórych wyznawana jako jedyne narzędzie ułatwienia sobie gry, przez resztę, co jest zalecane, jedynie za ostateczną pomoc (w wypadku bugów) lub narzędzie testowe. W założeniu - jest to narzędzie operujące na grze.
 
Konsolę wywołujemy naciskając podczas gry klawisz ~ (tyldy) - komendy wpisujemy bezpośrednio.
 

Część 1 - podstawowe komendy

Komenda
Działanie
tgm  włączenie spowoduje nieśmiertelność postaci (tryb boski).
tim włączenie spowoduje nieśmiertelność postaci, lecz tylko to, nie wpłynie na inne współczynniki/statystyki/udźwig.
tfh wyświetla pełną pomoc konsoli.
tcl
wyłącza kolizje postaci (ghost mode - lewitacja + przenikanie przez obiekty), pozwala wydostać się w wypadku zakleszczenia/utknięcia.
tfc przełącza tryb wolnej kamery, inaczej widok dowolny (UFO Cam).
tai przełącza AI postaci, czasem jest przydatne.
tra przełącza system animacji Ragdoll, przydatny, jeśli mamy z nim problemy.
tt przełącza pojawianie się drzew.
tmb przełącza Motion Blur, przydatne, jeżeli występują z nim problemy.
tcai przełącza AI walki postaci, przydatne w wypadku błędów.
rmp uruchamia procedurę oczyszczającą pamięć, niekiedy może przyspieszyć szybkość gry.
srm pokazuje menu naprawy.
showinventory wyświetli w konsoli ID oraz nazwy wszystkich przedmiotów w ekwipunku.
autosave wymusza autozapis w danej chwili.
psb dodaje graczowi wszystkie dostępne czary, krzyki i słowa.
pcb
czyści bufor komórek, pomaga niekiedy, gdy gra zaczyna się niemiłosiernie ciąć, uwalnia zasoby i zwiększa liczbę FPS'ów.
advlevel natychmiastowo awansuje naszą postać na wyższy poziom.
killall zabija wszystkich na danym terenie (nie radzę stosować!)
caqs sprawia, że postać kończy wszystkie poziomy questów, niepolecane.
sexchange natychmiastowo zmienia płeć gracza.
movetoqt natychmiastowo przemieszcza gracza do obiektu aktywnego zadania (celu), przy wielu aktywnych zadaniach opcjonalnym parametrem będzie ID questu.
clear czyści konsolę.
qqq natychmiastowo, bez żadnych pytań i zapisów wyłącza grę, przydatna komenda.
ShowRaceMenu pokazuje menu wyboru rasy i ogólnych ustawień początkowych naszej postaci.
 

Część 2 - komendy skierowane

Są to najzwyczajniej komendy, które działają wraz z celem wskazanym przez nas lewym przyciskiem myszy (oczywiście w ekranie konsoli).

 Komenda Cel  Działanie
unlock drzwi/kontener odblokowuje zaznaczone drzwi/skrzynię/wrota/cokolwiek zablokowanego na dowolny poziom.
kill NPC/kreatura zabija zaznaczoną postać/kreaturę/cokolwiek żywego.
resurrect NPC/kreatura wskrzesza zaznaczoną postać/kreaturę/cokolwiek martwego
 

Część 3 - komendy zaawansowane

Są to kombinacje poprzednich typów metod, które mogą przyjmować dodatkowo dowolne wartości w parametrach (zmiennych), które wprowadza się po znaku spacji od komendy (znak + oznacza drugi parametr, również wprowadzany po spacji).

Komenda
 Parametr  Działanie Przykład
tmm 1 lub 0 dla parametru dodatniego (prawdziwego), pokazuje i odkrywa wszystkie markery na mapie. Dla parametru równego 0, chowa je. tmm 1
sw szesnastkowy kod pogody stopniowo zmienia pogodę na podaną w parametrze. sw 10fef8
fov liczba, od 60 do 100 zmienia zasięg pola widzenia postaci na podany w parametrze, niepolecane na monitorach niepanoramicznych.  fov 75
coc ID lokacji natychmiastowo przenosi gracza do miejsca podanego w parametrze.

coc riverwood

coc qasmoke

Addfac
ID związku + wartość logiczna (0/1) dodaje gracza do związku (pewnych zależności) o podanym ID. Może posłużyć do szybkiego ożenku z wybranym NPC. Addfac 000E0C9 1
player.getav nazwa statystyki/umiejętności pobiera poziom żądanej wartości, tj. umiejętności lub statystyki. player.getav stamina
player.setav nazwa statystyki/umiejętności + poziom ustawia poziom podanej umiejętności lub statystyki na żądaną wartość (poziom). player.setav stamina 100
player.moveto ID postaci przenosi nas natychmiastowo do żądanej postaci.  player.moveto 00019DDF
SetCrimeGold dowolna liczba, lub 0 ustawia lub niweluje karę pieniężną. SetCrimeGold 0
lock
liczba do 100 + Cel: kontener/drzwi zamyka wskazane drzwi/kontener na podany poziom zabezpieczeń. lock 33
player.additem ID przedmiotu + ilość dodaje do ekwipunku tyle sztuk przedmiotu (określonego kodem przedmiotu), ile określiliśmy w parametrze. player.additem 0000000a "100" (dodaje 100 wytrychów)
player.removeitem ID przedmiotu usuwa z ekwipunku żądany przedmiot. player.removeitem 0000000a
player.addspell ID czaru sprawia, że nasza postać poznaje żądany czar (odwrotnie działa: removespell). player.addspell 0007e8e1
player.addshout

ID krzyku

sprawia, że nasza postać poznaje żądany krzyk (odwrotnie działa: removeshout). player.addshout 3291E
player.addperk ID perka sprawia, że nasza postać dostaje żądany perk (odwrotnie działa: removeperk). player.addperk 000581e7
player.teachword ID słowa sprawia, że nasza postać poznaje żądane słowo. player.teachword 3291F
player.unlockword ID słowa sprawia, że nasza postać odblokowuje żądane słowo. player.unlockword 3291F
player.setlevel poziom natychmiastowo awansuje naszą postać na żądany poziom. player.setlevel 50
setessential ID postaci (lub Cel: postać) + wartość logiczna (0/1) sprawia, że żądana postać staje się nieśmiertelna (nie można jej zabić), lub z powrotem śmiertelna (dla 0) setessential 000135EB 1
 
Skyrim.pl © 2007-2016
Template by a4joomla. Wszystkie prawa zastrzeżone.